Отворен шести по реду конкурс за Најбоље едукаторе Србије!

Удружење „Живојин Мишић“ покренуло је 2014. године пројекат „Најбољи едукатори Србије“, са жељом да истакне угледне примере наше просвете. Учитељи и наставници основних и средњих школа који су награђени током четири године реализације овог пројекта се одликују иновативношћу, посвећеношћу, активизмом, спремношћу да уче, да се усавршавају и прилагођавају модерним потребама образовања, да примењују нове методе и средства у настави, да ученике уче како да примењују знање и тако их припремају за савремене захтеве тржишта рада. Они су покретачи позитивних промена у својој околини, пионири напретка и постизања натпросечних резултата и као такве слободно их можемо назвати и предузетницима у свом послу.

 

 

За пет година реализације овог пројекта награђено је укупно 69 најбољих, који долазе из места широм Србије, из градских и сеоских школа.  

 

Зато нам је велико задовољство да најавимо шестипо реду конкурс за Најбоље едукаторе у Србији!

 

У циљу унапређења конкурса, и овогодишња пријава ће се састојати из два дела. Први део пријаве врши се искључиво преко сајта Удружења, (zivojinmisic.rs), а кандидате могу пријавити ученици, њихови родитељи, колеге, наставници, директори школа или неко ко има увид у рад наставника. На основу ове пријаве, извршиће се први круг селекције кандидата.

Канидати који прођу први круг селекције, биће контактирани имејлом како би им организатори послали други део пријаве, који би показао и професионални развој кандидата и пружио додатне информације.

 

На основу тога, комисија ће изабрати најбоље едукаторе у Србији. Ове године биће изабрано до 10 учитеља и наставника основних и средњих школа у Србији.

 

Пријаве ће бити отворене до 1. јула, а имена награђених објавићемо крајем године. Сваки награђени едукатор добиће личну награду од 40.000 рсд, као и 100.000 рсд које може да уложи у пројекте са децом и унапређење наставе.

 

Уколико и ви познајете учитеља или учитељицу, наставника или наставницу, професора или професорку за кога сматрате да је најбољи у свом послу, овај пројекат је право место да то и кажете! Истакнути, иновативни, мотивисани, јединствени и другачији наставници су наставници какве тражимо. Пријаве су отворене на следећем линку.

 

Не пропустите да пријавите те феноменалне људе, и помозите нам да пронађемо најбоље наставнике које Србија има!

 

 

 

Како да порастемо здрави и снажни

У  четвртак, 18. 4. 2019.  у 18.00 у Свечаној сали  Школе  одржан   је заједнички родитељски састанак за родитеље ученика четвртог разреда. Предавач је била дипломирани фармацеут, Вера Лазић, а тема „Како да порастемо здрави и снажни“. Предавање је посвећено  обележавању  априла као  месеца  фармације.

Посебан осврт је  био на значају  витамина у исхрани деце, јер су деца у фази раста и развоја и  њиховој правилној  исхрани треба посветити нарочиту пажњу.   

Дружење са вршњацима из Француске

У петак 19. 5. 2019.године нашу Школу је посетила госпођа Карол Милошевић, директорка Основне школе "Пјер Рубе" из Града Рубеа на северу Француске. Ученици одељења III2, заједно са својом учитељицом Маријом Јанковић, отпочели су још у децембру дружење са вршњацима из Француске. Тада су размењивали новогодишње честитке, а овога пута деца су преко својих учитељица постављала питања о начину школовања и дружења у срединама из којих долазе. Време које су трећаци провели са госпођом Карол одговарајући на питања својих вршњака из друге државе омогућило им је да упореде начин школовања овде и тамо. Веома смо срећни што негујемо једно међународно другарство и једва чекамо одговоре на питања која су отпутовала заједно са нашом гошћом.

Друштвена игрица „МедоВатура“

У понедељак, 15. априла 2019. године, у оквиру пројекта „Заштићена подручја за природу и људе, под покровитељством Светске фондације за природу (World Wildlife Fund), ученици одељења III1 имали су прилику да учествују у забавној и едукативној игри.

            Амбасадори Националног парка „Тара“, представници Основне школе „Владика Николај Велимировић“ презентовали су игрицу „МедоВатура – корачај право, живи здраво“. Аутори и реализатори игре били су Данијела Николић и Добрила Марковић.

            Ученици одељења III1 и њихова учитељица, Виолета Кењић“, уживали су у игри, а након тога су са ауторима дискутовали о здравим стиловима живота.

Радионице енглеског језика

Основна школа „Нада Пурић“, у сарадњи са организацијом AIESEC, реализовала је радионице енглеског језика, које су водили инострани студенти, квалификовани за рад са ученицима.

            У периоду од пет недеља, ученици млађих разреда имали су прилику да унапреде своје знање из енглеског језика, заједно са три веселе организаторке – Катарином и Викторијом из Белорусије и Марием из Туниса. На радионици је учествовало 155 ученика.

            Студенткиње су биле врло задовољне радом са децом и сарадњом са Школом. Из Ваљева су понеле лепе успомене и надају се да ће ускоро опет имати прилику да га посете.

СЕЛФИ 2019.

Основна школа „Нада Пурић“ и ове школске године укључила се у у примену инструмента за самовредновање и процену дигиталних капацитета школе – Селфи. Министарство просвете, науке и технолошког развоја задужило је Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања за припрему стручног материјала, као и за организовање и праћење примене Слефија у систему основног и средњег образовања.

            Према плану Селфи пројекта, на нивоу школе одабрана су три запослена која ће чинити школски Селфи тим, проћи обуку и организовати самовредновање на нивоу школе. Главни циљ обуке је упознавање учесника обуке са инструменом за самовредновање Селфи на основу кога се врши процена дигиталних капацитета установе и планира даљи развој. На основу резултата анкета, које се попуњавају на анонимној и добровољној основи, прикупљају се ставови школских руководилаца, наставника и ученика и састављају резултати у виду интерактивног извештаја који приказује снаге и слабости.

           Школски Селфи тим чинили су мр Ана Савковић, директор Школе, Мирјана Беговић, наставник разредне наставе, и Слађана Ранковић, библиотекар Школе. Координатор Селфи тима била је Мирјана Беговић.  Након савладане онлајн Селфи обуке, Школски Селфи тим испланирао је спровођење самовредновања коришћењем Селфи инструмента, упознао друге руководиоце, наставнике и ученике о њиховом учешћу у процесу самовредновања и организовао саму реализацију овог подухвата.

         Самовредновање у Школи је организовано у периоду од 8. до 14. априла 2019. године.  Ученици и наставници попуњавали су анонимне анкете у кабинету информатике и рачунарства. Према плану Селфи пројекта, право учешћа у самовредновања имају ученици од 3. до 8. разреда и сви наставници школе. Након попуњавања анкета, сви наставници и ученици добили су Селфи сертификате.

Заједнички родитељски састанак за родитеље трећака

У четвртак 18.4.2109.године у Свечаној сали Школе одржан је заједнички родитељски састанак за родитеље трећака. Предавач је биo педагог Школе Зорица Милић, а тема „Како васпитавати децу да одговоре вршњачком насиљу“.

Иако је овај узраст, можда, још увек ран би се говорило о насиљу, постоје насилни облици понашања или насилне реакције на које треба обратити пажњу. Врло је важно да сви ми који учествујемо у образовању и васпитању деце, на првом месту родитељи, а потом и наставници, од најмлађег узраста васпитавамо децу на ненасилну комуникацију и против насиља.

Са децом треба изградити сараднички однос и однос поверења, а то се постиже свакодневним разговором о свему што се дешава. На тај начин видимо који је дететов став по питању насилних реакција и да ли смо на добром путу у његовом васпитавању, Дете треба свакодневно охрабривати да о свему прича са родитељима или наставницима и учити га да се увек  обрати старијима када је неко насилан према њему или он сам види насиље.

Породица , као стуб друштва, је најбитнија у одрастању и васпитавању детета, стога врло је важно да свако дете од најранијег узраста види да и они који га највише воле и брину о њему, имају негативан став према насилном понашању.

Закључак овог састанка је да родитељи, уколико примете неке насилне реакције или понашање код свог детета, то не треба да правдају лошим друштвом, већ да се запитају шта је то што је дете привукло лошем друштву и зашто га дете прихвата, као и да не постоји колективна одговорност за насиље.

У пубертету је, проћи ће

Уобичајена и тачна опаска за све генерације које пролазе кроз пубертет јесте да треба толерисати промене у понашању  јер ће проћи. Али стручњаци сматрају да много пажње треба деци посветити баш у овом периоду, јер колико год се чинило да све иде својим током, последице олакости могу бити непријатне. О томе и другим важним питањима одрастања и неговања физичке и менталне хигијене говорили су модератори предавања које је одржано 18. 4. 2019. године за ученице шестог разреда наше Школе.

            Програм спроводи DNA Global Group DOO agencija, а покренут је и развијен од стране Procter&Gambel и одобрен je од Завода за унапређење образовања и васпитања.