Међународни дан дислексије

Дислексија је поремећај у учењу читања, који може настати и поред нормалне интелигенције, доброг вида и слуха, адекватних едукативних и социјалних услова, одсуства неуролошких и сензорних оштећења.Третман деце са дислексијом садржи: вежбе фонологије и фонолошке свесности, течности читања, развој речника, разумевање прочитаног и др. Логопеди сами обликују програм третмана, према дететовим потребама и одговарајућим стиловима учења( визуелни, аудитивни, тактилни и кинестетски). Међународни дан дислексије обележава се 6.октобра, ради подизања свести о проблемима са којима се суочавају особе са дислексијом. Тим поводом у првом разреду су кроз радионице одржане вежбе превенције дислексичних сметњи. Стимулисане су вештине потребне за успешно читање и писање, као што су: вежбе анализе и синтезе (разлагање и састављање речи на гласове), вежбе римовања, вежбе пажње и визуо – моторне координације, богаћење речника и стимулација фине моторике. Радионицу су реализовале учитељице Јасмина Стојановић, Тања Селаковић, Славица Глишовић, Марија Јанковић и логопед школе Светлана Матић.

Comments are closed.